reklama

Čistota pol života alebo štyri ženy v jednom byte

Dnes sa spolu vrátime do doby, keď všade na svete žili ešte len neandertálci (Homo neanderthalensis). Myslím na dobu, keď ľudia nepoznali ani len zubnú kefku a pastu, nikto nemal ani tušenia, čo je to zubná niť. Neandertálci si žili všetci pekne svorne so svojimi domácimi zvieratkami, mravčekmi, pavúkmi a iným hmyzom...veď bývali v jaskyniach, mať pavúka na stene bol vtedy trend. Že mali v jaskyni prach, to už naozaj neriešili, veď prach k takej podlahe predsa patrí. Putujem touto fascinujúcou dobou a uvažujem nad tým, že pre niektorých ľudí by bolo najlepšie vrátiť sa do minulosti a žiť tam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes sa spolu vrátime do doby, keď všade na svete žili ešte len neandertálci (Homo neanderthalensis).

Myslím na dobu, keď ľudia nepoznali ani len zubnú kefku a pastu, nikto nemal ani tušenia, čo je to zubná niť. Neandertálci si žili všetci pekne svorne so svojimi domácimi zvieratkami, mravčekmi, pavúkmi a iným hmyzom...veď bývali v jaskyniach, mať pavúka na stene bol vtedy trend. Že mali v jaskyni prach, to už naozaj neriešili, veď prach k takej podlahe predsa patrí. Putujem touto fascinujúcou dobou a uvažujem nad tým, že pre niektorých ľudí by bolo najlepšie vrátiť sa do minulosti a žiť tam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otvorím oči, vraciam sa späť do doby, v ktorej žijem a pomaly zisťujem, že niektorí ľudia rodu Homo sapiens akosi neprešli vývojom, ale kdesi vo vnútri ostali stále tým istým Homo neanderthalensis. Určite sa vám to už stalo, že ste stretli alebo spoznali niekoho o kom ste si mysleli, že nepatrí tak celkom do tejto doby.

Som obyčajná žena, ktorá žije v aktuálnom svete plnom ľudí s názormi aj bez, s ľuďmi falošnými a krutými, ale aj normálnymi a občas skvelými, s ľuďmi, ktorí prešli určitým vývojom a žijú v dobe, ktorá im bola daná.

Občas si však uvedomujem, že nie každému tento svet, respektíve daná doba prináleží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím na tú jaskyňu s hmyzom všetkého druhu, na prach všade navôkol, či na závan smradu, ktorý k danej dobe jednoducho patril.

Bývam v byte s tromi ďalšími osobami. Sú to ženy. Vraví sa, že ženy boli vždy oveľa čistotnejšie tvory ako mužské pokolenie, ale je jasné, že ten kto to vymyslel nepoznal práve tieto tri ŽENY.

Ak si myslíte, že viete o čom hovorím, mýlite sa. You don´t know, because you don´t know who are these women. Pokiaľ nepoznáte práve tieto tri grácie, nikdy nebudete vedieť, o čom hovorím.

Jedného dňa som sa rozhodla ísť bývať s tromi ďalšími osobami, pretože na jedného človeka je prenájom dosť drahý. Rozhodla som sa ísť do väčšieho bytu, pretože som dúfala, že v ňom nájdem aspoň trošku súkromia. Tiež som dúfala, že bývať so ženami bude jednoduchšie, predsa len sme tu štyri, a keď budeme upratovať raz za týždeň, bude to stačiť a ani o tom nebudeme vedieť. Takže na každú príde rad iba raz za mesiac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je logické upratovať naraz celý byt, pretože sa v tom byte neustále pohybujeme a tak sa prach a špina šíri po celom byte.

Takýto systém spolupráce som čakala aj od nich. Avšak nie vždy presne dané, že ten čo čaká, sa aj niečoho dočká.

Sú to už viac ako štyri mesiace, čo bývame spolu. Štyri mladé ženy. Za štyri mesiace bola každá z týchto úžasných osôb ochotná poupratovať až jeden krát a aj to len svoju vlastnú izbu. A tak, ak nechcem žiť v špine a podávať si ruku s pavúkom v každej miestnosti, upratujem neustále iba ja. Pomaly ale isto zisťujem, že život v garsónke, kde som bola iba ja a môj malý zajac, sa mi páčil oveľa viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď prečo aj nie, keď spolubývajúce ani netušia, čo je to jar, domestos, diava, či nebodaj okena.

Prídem z práce, otváram dvere, bojujem s prievanom neskutočnej sily, do cesty mi vbehne obrovská guča nazbieraného prachu, ktorá vyletela z vedľajšej izby. Konečne zavriem dvere a prvé čo ma ovalí je hrozný kyslastý plesnivý pach. Nie, ja nesrandujem. Tento smrad ma privítal už v predsieni. Idem za zvláštnym druhom arómy a pomaly zisťujem, že sa jedná o neidentifikovateľnú hmotu zaberajúcu miesto na sporáku v kuchyni. Chytám sa panvice a márne sa snažím spláchnuť objekt vyplavujúci sa neustále na povrch, ktorý ma tak štípe v nose, až sa mi hrnú slzy do očí. Po namáhavom urputnom boji so splachovačom, odchádzam do kuchyne vydrhnúť riad.

Zničená z práce, omámená smradom, odchádzam sadnúť si do svojho kresla v domnienke, že si prečítam nové maily. Ani sa nenazdám a kýcham ostošesť. To prach z vedľajšej miestnosti pošteklil môj nos. Hľadám svoj notebook pod hordou prázdnych obalov od čipsov a sladkostí, no neviem ho nájsť. Je jasné, že kým si sadnem, budem musieť odpratať neporiadok zo stola.

Konečne si sadám spokojná sama so sebou, dúfajúc, že si konečne oddýchnem.

Vtom prídu moje úžasné spolubývajúce, donesú ďalšie čipsy a sladkosti, zapnú televízor tak nahlas, že ešte aj susedia, vedia, čo dnes v TV dávajú, odídu do kuchyne, spravia si praženicu, pripália vajíčka na sporáku, rozlejú mlieko na dlážke, vrátia sa do obývačky, snažia sa prekričať program v TV a ja iba sedím a rozmýšľam, čo bude treba odpratávať po nich zas.

Nie. Ženy nie sú čistotnejšie, aspoň nie tie, ktoré poznám ja.

Amália Nagyová

Amália Nagyová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena ako každá iná, mám svoje plusy, ale aj mínusy. Občas som milá, inokedy nie, ale stále som to JA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu